Hvis du skal have lavet en ny hjemmeside eller webshop, så er forarbejdet meget vigtigt. Her er en lille oversigt med hvad du selv bør undersøge eller få dit webbureau til at undersøge for dig.
Analysér din gamle hjemmeside eller webshop
Find ud af hvad du synes der fungerer og ikke fungerer på dit nuværende site, både hvad angår sidens design, opbygning, menu, billeder, tekster m.m. Bliver sitet fundet på de vigtigste søgeord i søgemaskiner? Hvor kommer brugerne fra og hvilke sider kigger de på? Hvis du har adgang til et statistikprogram kan du find svar på mange af disse ting.
Find et design som passer
Det er altid en god idé at kigge nærmere på hvad konkurrenterne gør, men det ikke nogen god idé at kopiere deres hjemmeside. Der kan dog være flere elementer, som man kan vælge at medtage på sin egen siden. Hvad angår design af hjemmesiden, så kan man med fordel finde frem til siden, man synes godt om og bede sin designer om at lave noget i samme stil. Laver du en ny hjemmeside, så bør den naturligvis være i responsive design, så den vises korrekt på bl.a. smartphones og tablets.
Er din virksomhed international eller lokal
Hvis din virksomheder er lokal, så kan du nøjes med en hjemmeside på dansk. Har din virksomhed internationale ambitioner eller har du allerede mange udenlandske kunder, så bør du overveje hvilke sprogversioner din hjemmeside bør have. Er du f.eks. kun interesseret i det svenske marked, så vil en svensk sprogversion af din hjemmeside være meget mere værd end en engelsk version.
Læs mere her:
SEO-venlig menustruktur
Søgeordsanalyser
Trafikanalyser
