Har du fået lavet en ny flot hjemmeside eller webshop, men har du ikke det antal besøgende eller det salg du forventede, så kan det måske skyldes at du mangler markedsføringen.
Bliv fundet når der søges
Er din hjemmeside godt SEO-optimeret dvs. optimeret til søgemaskiner, så har du et godt grundlag for en god online markedsføring. Er konkurrencen hård på dit marked, så er god SEO ofte ikke nok til at slå alle konkurrenterne i søgeresultaterne på Google eller andre søgemaskiner. Her er Google AdWords f.eks. et godt alternativ.
Brug sociale medier i markedsføringen
En anden mulighed for meget effektiv markedsføring er sociale medier. Har du f.eks. en webshop, som henvender sig til en bred skare af private forbrugere, så kan Facebook være et rigtig godt redskab til mersalg. Omvendt hvis du har en hjemmeside, som henvender sig til BtB-marked så kan LinkedIn være en mulighed. Begge steder er der både mulighed for at få gratis profilering og for betalt annoncering, hvorved man kan nå ud til en større del af din målgruppe.
Få links til din hjemmeside eller webshop
Noget af det som Google og andre søgemaskiner vægter højt er at man har gode links fra andre relevante hjemmesider. Det bedste er at få links fra store sites, som Google og andre søgemaskiner vægter højt. Links fra fupsitet tæller negativt hos Google og andre søgemaskiner, derfor bør man altid holde sig til seriøse sites når man ønsker, at opbygge et godt linknetværk.
International markedsføring af din virksomhed
Søger du kunder i andre lande, så kan Seomondo hjælpe dig med international online markedsføring af din virksomhed.
Her finder du mere info om følgende:
Artikler på flere sprog
Hjemmeside på lokalsprog
Internationale Google AdWords
ProDenmark.com - eksportportal
Produktpræsentationer på lokalsprog