Hvad er din hjemmeside værd, hvis du ikke har nogen besøgende? Mange har hvad de kalder et visitkort på nettet, det er efter vores opfattelse ikke nok. Hos Seomondo mener vi, at en hjemmeside skal kunne findes via søgemaskiner, også af dem som ikke på forhånd kender jeres virksomhed.
SEO - Search Engine Optimization
SEO, som på dansk hedder søgemaskineoptimering, er efter vores overbevisning det vigtigste udgangspunkt for din hjemmeside. Skal du have lavet en ny hjemmeside, så anbefaler vi, at du indarbejder SEO helt fra starten ellers får du ikke udnyttet dine optimeringsmuligheder optimalt. Seomondo tilbyder at lave en ny SEO-optimeret hjemmeside til din virksomhed i Joomla, WordPress eller TYPO3. Hvis du ønsker at få forbedret din nuværende hjemmesides placering på Google og andre søgemaskiner, så kan vi også hjælpe med det. Vi yder råd, vejledning og ikke mindst konkret hjælp til at optimere din hjemmeside, så du kan få flere besøgende.
SEM - Search Engine Marketing
SEM dækker i princippet både over betalte søgeordsannoncer og SEO. Alligevel forbinder de fleste kun SEM med betalte søgeords-annoncer på søgemaskinerne. Google er Danmarks absolut mest brugte søgemaskine, fordi op mod 96% af alle søgninger i Danmark foretages via Google. Derfor er det for danske forhold også Google Ads, som man primært forbinder med SEM og SEM-kampagner. Såfremt I som eksportvirksomhed satser på andre markeder, så er det langt fra i alle lande, at Google har samme høje markedsandel som i Danmark. Generelt har Google dog en dominerende rolle i langt de fleste vestlige lande. Af andre væsentlige internationale søgemaskiner bør man nævne Bing, Yahoo!, Ask og AOL. I Kina er Baidu den foretrukne søgemaskine og i Rusland er Yandex den største søgemaskine. Ved tilrettelæggelsen af internationale SEM-kampagner, skal man derfor også være opmærksom på lokale forskelle, når man via betaling ønsker at tiltrække flere relevante brugere til sin virksomheds hjemmeside.
Sociale medier
Sociale medier er i stigende grad en katalysator for trafik til virksomhedernes hjemmeside og omvendt er hjemmesiden med til at skaffe trafik og følgere på virksomhedens sociale medieprofiler. For flere virksomheder er de sociale medier faktisk blevet en endnu mere vigtig del af virksomhedens markedsføring end virksomhedens egen hjemmeside. Alt efter virksomhedens målgruppe, behov og strategi for sociale medier, så kan arrangementet på sociale medier variere meget. Efterhånden er der dog et så bredt udvalg af sociale medier, at langt de fleste virksomheder vil have gavn af at benytte og måske også betale for annoncer på sociale medier. Selvom tingene ændre sig hurtigt på de sociale medier, så egner Facebook, Instagram og chattjenester sig primært til profilering på B2C-markedet. LinkedIn og Twitter kan med fordel kan bruges på B2B-markedet, mens YouTube stort set kan bruges af alle at opnå en mere dynamisk og informativ profilering. Der er masser af andre spændende sociale medier, man som virksomhed kan benytte, men det gælder hele tiden om at fokusere på det som giver mest udbytte for virksomheden.
Markedsføring via Seomondos egne medier
Hos Seomondo har vi udviklet ProDenmark.com og ByogHandel.dk, som begge er markedsføringsplatforme for danske virksomheder. ProDenmark er en eksportportal på 23 sprog, hvor danske eksportvirksomheder kan profilere deres virksomhed, produkter og tjenesteydelser internationalt. Alt afhængigt af hvilke eksportmarkeder jeres virksomhed satse på, så kan I på ProDenmark vælge profilering på de tilhørende sprog. I kan f.eks. købe produktpræsentationer på et lokalsprog eller opnå redaktionel omtale i form af artikler på et givent sprog. ByogHandel.dk, derimod er en lokalportal, som er tilegnet til de virksomheder, som ønsker profilering i et lokalområde i Danmark. Kontakt os for, at få mere information om mulighederne for profilering på internationalt eller lokalt plan via vores egne medier.
Flere besøgende - større salg
Når du får flere besøgende til din hjemmeside, så øger du kendskabet til din virksomhed og dermed indirekte eller direkte salget af dine produkter og serviceydelser. Lige meget hvordan du skaffe flere besøgende til din hjemmeside, f.eks. ved hjælp af SEO, Google Ads-kampagner, sociale medier eller anden markedsføring, så er det endegyldige mål oftest, at så mange af de besøgende bliver konverteret til kunder. Kontakt Seomondo og hør nærmere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få succes online.