Har din virksomhed internationale ambitioner, så er det en god idé at få en hjemmeside på flere sprog. Vælg de sprog til din hjemmeside, der stemmer overens med de markeder, som du satser på.
Valg af sprog til din hjemmeside
Hvilke sprog bør min hjemmeside være på? Svaret afhænger helt af hvilke markeder du er interesseret i at satse på. Vil du kun sælge dine produkter eller ydelser i Danmark, så kan en dansk hjemmeside være tilstækkelig. Har din virksomhed dog allerede lidt eksport til f.eks. Tyskland eller Sverige, så bør du kraftigt overveje om din hjemmeside ikke også skulle være på tysk eller svensk. Hermed kunne du nemlig være med til at øge og understøtte din eksport til netop Tyskland eller Sverige.
Virksomheder med flersproget hjemmeside
Det er flere eksempler på at nystartede virksomheder laver en hjemmeside eller en webshop på rigtig mange sprog lige fra starten. Hvorfor gør de såkaldte Born Gobal virksomheder det? Det skyldes simpelthen at disse virksomheder har forstået, hvor vigtig lokal internet-tilstedeværelse er for deres virksomheds succes. Med internettets muligheder, så er du ikke begrænset af at sælge til lokalsamfundet.
Brug hjemmesiden til international markedsføring
Har du oversat din virksomheds hjemmeside til flere sprog, så er mulighederne for effektiv international markedsføring også øget. En flersproget hjemmeside kan både bruges til at skaffe nye internationale kontakter og til at støtte op om virksomheds markedssatsning. En hjemmeside på et givent sprog, giver mulighed for lokale Google AdWords og lokale kampagner via sociale medier.
Hør mere om flersprogede hjemmesider
Kontakt Seomondo og hør nærmere om hvordan vi fra A-Z kan hjælpe dig med at få en ny flot flersproget hjemmeside, som passer til din virksomheds eksportfokus.